Sala Doświadczania Świata jest elementem wieloprofilowej, kompleksowej
metody usprawniania zaburzonych zmysłów. Metoda korzystania z Sali oparta
jest na holenderskiej metodzie stymulacji zmysłowej Snoezelen. W praktyce
słowo to oznacza dwa pojęcia: wąchać oraz drzemać, być w półśnie.
W naszej szkole jest to specjalnie wyodrębnione pomieszczenie wyposażone w różnorodne urządzenia stymulujące rozwój zmysłów.
Sala w naszej szkole to miejsce , które łączy w sobie dwa pozornie przeciwstawne cele –aktywizacji i relaksacji. Odpowiednie wyposażenie i postępowanie terapeutyczne pozwalają na równoczesne osiąganie jednego i drugiego, prowadząc do założonych rezultatów.
Odbiorcami terapii polisensorycznej są dzieci z niepełnosprawnością intelektualną , mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, zespołem Downa, chorobą psychiczną, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością ruchową itp.
Seans terapeutyczny w Sali Doświadczania Świata jest też doskonałą metodą
likwidującą doraźne stany depresyjne, nerwice, zaburzenia emocjonalne, nadpobudliwość czy apatię.Przebywanie w Sali jest indywidualnie dostosowane do każdego dziecka. Podczas planowania czasu i rodzaju ćwiczeń biorę pod uwagę potrzeby dziecka, jego predyspozycje psychiczne i fizyczne, motywację, wytrzymałość. Podczas zajęć w Sali Doświadczania Świata panuje specyficzna atmosfera relaksu i odprężenia wytworzona za pomocą odpowiedniej muzyki, dźwięków, gry świateł, dobranych zapachów i innych bodźców. Tak harmonijnie
skomponowane ćwiczenia wywołują u dzieci ożywienie, zainteresowanie i
motywację do poznawania i działania.
Podczas terapii dziecko otrzymuje możliwości takiego przeżywania świata i
kontaktu z otoczeniem, których w codziennych warunkach nie jest w stanie
przeżyć i doświadczyć z powodu swojej niepełnosprawności
Istotnym elementem czasu i rodzaju zajęć jest diagnoza lekarska –przeciwwskazaniem do intensywnej stymulacji jest zdiagnozowana epilepsja.